mandag 14. juli 2008

Endeli en oppdatering...

Da har jeg endelig fått meg tid til å sette meg ned litt..
Det har skjedd veldig masse denne siste uka, å bare morro til og med!

Uka beggynt på forgje fredag da jeg var i Krsand for å hørsels teste til Sofie. Endelig gikk den gjennom! Hun hadde litt mye myk brusk i øregangene, så de var litt trange. Det var helt vanlig sa de. Etterpå hentet vi Monica fra Orkanger på togstasjonen. Var så koselig å treffe henne igjen! Vi måtte jo selvfølgelig ta en liten tur innom himmelen.. Scrappebutikk;) Scrappe tingene var såklart med siden, June og Gry laget treff for oss. Fikk laga noen søte termos kopper med bilde av Sofie på. Mamma og pappa fikk hver sin, som de kan ha på kjøreturen til Kroatia.

Lørdag var det lunsj med gammle jobben til Monica. Kosli, spesielt siden det består av meg, Siv og Sølvi;) Satt på hegnanders da pålutselig idoldommer Karlsen kom.. Morro.. Åen selvfølge da Monica kommer er å ha krabber, der oppe begynner ikke sesongen før til høsten. Jeg hadde ikke noe gryte til å koke de, så Arne rigget gammle ovnen til Siv utenfor.. Litt morro da.. Krabbebe smakte deilig å det var masse i de!!

Søndag var det jordbær plukking i svigermors jordbæråker. Kom nå hjem med to litt store boller. Så Monica laga jordbærsylt. Anita og Siv tok turen opp for å spise loff med smør og nylaga jordbærsylt. Det er sommer det! Kvelden var jente kveld hos Anita med hjemmelaga hamburger og film. Mamma å de reiste å til Kroatia og skal være borte nesten en måned..

Mandag var det skikkelig dritt vær! Så jeg, Monica og Sofie dro til Sørlandsenteret.. Vi var vist ikke de eneste som hadde tenkt at det var lurt;) Det var kø over alt! Men fikk da handla noe. Sofie har fått skikkelig øynene opp foe baby gymen, kan ligge der kjempe lenge barer å se, prøve å ta etter og prate med seg selv. Venter ennå spent på når latter skal komme.

På onsdag var jeg å Sofie å passetLeon, Lina, Lilly og Marius. Var koselig. V i spilte det nye monopoelet med visa. Alt de kan finne på! Var veldig gøy!

Fredag kom Tori og Jokki. Alltid like kjoselig når de kommer. Det var første gang de traff Sofie og så huset ferdig. Så nå hadde de eget rom;)

Lørdag var far 85 år, så vi var iet lite selskap. Snitter og kaker, og Sofie i nydelig rosa kjole!

Sofie skulle sove hos Monika for første gang i dag. Så var jo litt spent, men et gikk kjempe bra! Vi skulle ha en liten fest her. Det er alltid så morro når Stavanger guttene er her og tiden bare flyr avsted. Det kalles vel godt selskap:)

Søndag var formen topp og vi fikk besøk fra Karmøy. Søstera til Arne med barn. De var på en snar visitt. Gullbryllup på lørdagen og videre til Danmark og Sverige på mandagen. Men lille Sofie fikk de nå hilst på.

Å nå kommer det et lite biled skred fra denne uka:)

1 kommentar:

  1. Å så koselig du har hatt det Marit!! skikkelig misunnelig jeg hehe....neida....bare tuller. Bare meg som har så mye dritt at jeg blir litt sur når andre har det bra. KØDDA!!!hehe..
    Gud for en god gjeng med venner dere har. Fantastisk! jeg har pakka inn pakka til Sofie men har ikke fått summa meg til å sende den enda, men det skal bli gjort.

    SvarSlett

Takk for hilsen! Setter stor pris på det!