torsdag 2. oktober 2008

Juhuu!

Nå er det bare 4 timer og 27 minutter til jeg og Sofie drar til Bømlo! Vi skal nemelig på stortreff. Vi er ca 60 damer/jenter som skal sitte i en gymsal og scrappe fra fredag etter middag til søndag etter middag! Gjett om det lir kult da! Gleder meg som en liten unge. Må jo si at det er litt stas at Sofie skal være med, hun er jo bare snill og grei, iallefall for det meste;) Tiden går seint i dag...

Å om 2 timer og 15 minutter slkal Sofie til fotografen! Gleder meg nå like mye til det. Det blir morro å se hvordan det er. Det er hos Øysteins foto i Mandal. Det var han som tok brude bildene og da var jeg ikke veldig fornøyd. Men nå er disse bildene gratis, og tilbud med ei lita bok for 200 kr. Tenkte at det var en fin måte å se om jeg vil bruke han til 1 års fotograferinga. Vis ikke jeg da har blitt så god til å ta bilder da;) Har nemelig lyst til å ha hvit bakgrunn, å det er ikke så lett å få til.. Men kan jo hende når jeg får prøve foto studioet til klubben, at jeg kan klare det. De må bare se å få fingeren ut, slik at jeg kan få låne det...

Ellers er sauene godt til slakt, å det ligger 64,5 kg lamme kjøtt på frysen;) Tror det holder... Å jeg som ikke spiser lamme kjøtt... Men nå har jeg byttet bort litt i hjorte kjøtt og i reinsdyr kjøtt, og Arne har byttet i rype kjøtt! Så i år skal vi spise masse kjøtt;)

Å vis det er noen som trenger lamme kjøtt, så er det bare til å si fra;)

Arne har ivistert i varmepumpe på kjøkkenet.. Han mente vi trengte det.... Jeg mente det motsatte.. Men mannfolk...

Sofie vokser og vokser, synes det går litt for fort her... Hun har alt passert 5 måneder! Hun har rullet fra rygg til mage og fra mage til rygg.. Ler og smiler stort sett hele tiden, selv om latteren er litt vanskelig å få ut til tider;)

Sover fra 19.30 til 06.00 får litt mat og sover eller ligger å prater til i 7 8 tiden..

Ellers ammer jeg fortsatt. Hun får grøt på kvelden og litt frukt mos. Hun smaker på det meste og elsker det meste! Oldemor og bestemor har fått øynene opp dette, så der er det stadig smaksprøver på gang. Det er jo morro!



I går hadde vi besøk av Dag Erik og Liv Jorunn. De er så stolte av lille kusina si. Så Liv Jorunn trillet henne rundt i dukke tralla si, den var akkurat passe nå;)Hun vil helst løfte, bære å holde henne hele tiden!

4 kommentarer:

  1. Så koselig med oppdatering her, Sofie vokser til ja, ho er bare så god den ungen!

    Så heldig som har lammekjøtt på frysen da *vannimunnen* her elsker vi lammekjøtt og skal lage lammegryte til søndag faktisk. God tur til Bømlo!!

    SvarSlett
  2. Lammekjøtt, nam nam! Nyyyydelig, men jeg er i stor tvil om Arne klarer å spise disse dyrene sine. Tror nok det skal bli vanskelig for han. Ellers skal det bli artig å se resultater av scrapping og alt det som hører til. Lykke til videre. Klem

    SvarSlett
  3. Takk for en flott helg! Knallkjekt å hilse på deg igjen, og veldig koselig å hilse på vakre Sofie!
    Utrolig sjarmerende og stille unge.

    SvarSlett
  4. i alle dager, skal si dere har kjøtt ja.....mmmmm lammelår....sikle sikle......får si fra om der er et som tar for mye plass vettu..hihi.

    Koselig å lese updates fra den kanten av byen vettu...

    SvarSlett

Takk for hilsen! Setter stor pris på det!