tirsdag 21. oktober 2008

Litt av hvert..

Nå har jeg vært så heldig at jeg har fått låne studio blitzene til Mandal fotoklubb en uke! Det har vært kanon gøy, å jeg har sikkert tatt mellom 1500 og 2000 bilder. Men mye av det er søppel. Det var ikke så veldig lett å stille inn lampene, blender og lukke tid og alt det som hører med.. men fikk nå prøvd meg iallefall! Så 26 nov da skal jeg på kurs får å få lov til å låne det igjen.. Håper ikke det blir alt for lenge til...

Ellers så vokser Sofie alt for fort. 8 dager igjen så er hun 6 måneder... Nei, tida flyr alt for fort!

Jeg har fått usa pakke! Det er scrappe ting som jeg har sugglet lenge etter! Blant annet 2 nye kassetter til cricuten, så da kan jeg kutte ut disse figurene også! Ellers var det magnet plate, som kan kuttes på maskinen og en kniv som kan kutte papp... Å en stor matte, slik at tingeling kan bli ekstra stor:) Planen er å kutte en tingeling og vennene ut ganske stort og så henge det på veggen til Sofie. Blir bra:)

Det kom en stor pakke med planter i går. Fra http://www.bakker.no/ rakk ikke plante alt, men ganske så mye.. Så nå er det plommetre og kiwitre i hagen. Det kom også masse studer som jeg skal ha i skåningen mot veien. Men må ta det skikkelig til våren, men de ble nå planta. Ellers har jeg plantet et trompet tre, hortensia og noen steinbed planter. Hekken har jeg ennå igjen å plante. Den skal stå på plenen med grasjen ut mot veien.. Men må jo si at lysten ikke er kjempe stor for ut å plante i dette ruske været...

Jeg og Sofie holder fortsatt ut med treninga. Vi er ganske så gode, får vi klarer ennå 3 ganger i uka. Er litt imponert over oss selv ja!

Jeg er i skikkelig julemodus for tiden. tenker kun jul! Gleder meg som en liten unge. Ekstra stas er det nok at vi skal ha det her hjemme! Mamma, pappa, Monika, Jan, bestemor og svigermor kommer.
Gleder meg til å pynte, bake, finne juletre, pakke pakker, handle julegaver,spise godteri og jule brus. Spiskekakemenn og blande det med sørlandets julebrus i munnen! Nammmmmm! Å kalkunen! Kan jo nesten ikke vente, sa til Arne at nå må jeg snart handle den inn! Har handla litt julepynt og juleduker, men har å lyst på lift gardiner til kjøkkenet.. Tenk å koselig da..... Er så glad for at jeg har permisjon i desember, synes jeg skal få ha det vært år jeg;)
Plutselig har Sofie bestemt seg for at hun ikke skal ha 3 lurer om dagen, men bare 2. Det går jo bra, men må jo si at hun er ekstra suttrete når kl nærmer seg 11, og da er jo selvfølgelig vi på trening... Så de dagene er det litt stress... Men, men...
Ha ei fin uke! Den begynner jo alt å nerme seg slutten...

2 kommentarer:

  1. oj, du verden, skal si jeg likte den ugla der...og den borden, og de tingelingene...sikle sikle.... tror sannelig vi bare må ta og scrappe litt snart igjen altså...virkelig.....hihi...ha en herlig dag viere......klem

    SvarSlett
  2. Klar for den elisabeth! Må vel få det til en dag før jul? Ble jo ikke noe den 15.. Men det har du kanskje fått med deg?

    SvarSlett

Takk for hilsen! Setter stor pris på det!