mandag 29. desember 2008

Jula 08!

Da kommer det endelig en liten oppdatering herfra. Vi har bare kost hos, hatt masse besøk og vært rundt på besøk, så derfor vært lite på nett.
Lille juleaften var vi hos mamma å de spiste grøt slik at vi kunne få oss no rester til riskremen. Å Sofie begynnte jula. Alerde da fikk hun førjuls pakke av oldemor. Nisse som endrer farger, noe lys greier. Sofie var stor fornøyd med alle fargene.
Den store dagen feiret vi hjemme hos oss. Kjempe koslig! På menyen stod det kalkun og pinne kjøtt. Ikke bare, bare når enn ikke blir enige... Men alle ble nå tillags:) Mandelen i riskremen gikk til Arne, så da ble den scrappa boksen værende i huset.

Det var et lass med pakker, de fleste til Sofie. Så henne åpnet vi pakker til mest hele dagen. Første pakke var fra oss og det var gå stolen. Den måtte hun jo bare få tidelig, måtte jo test kjøre den;) Selv om beina ikke rakk ned til gulvet ennå:) Så søt!
Ellers lå det masse bråkete leker under juletreet, 2 dukkevogner, senge tøy, klær, prinsesse ting og bøker. Veldig mye flott!

1 juledag kom søsteren til Arne med familie. Så da ble det reste kalkun og elg steik. Liv Jorunn hadde fått tvilling tralle til jul, og den måtte hun ha med seg til Mandal. Det ble til at Sofie ble sittende i den.. Hun er så glad og stolt av den kusina si at jeg har aldri sett maken. Å Sofie så ut til å trives i vogna å bli dullet og dallet med.
2 juledag var det lammelår og svinesteik hos mamma å de. Koselig. Sofie sov der for både jeg og Arne skulle ut en tur.
3 juledag fikk jeg opvernattings gjester. Marius og Leon var her. Rakk ikke å finne på så masse med de, men vi fikk nå pest de litt dagen etterpå;)

4 juledag var det Hålandsheia tur. Lene, Andre`, Sniff, Leon, Marius, Arne, Sofie og meg. Vi gikk inn til bombevannet og grillet pølser. Var nok et par gutter som syntes det var litt slitsomt å gå.. Men de var gode! Jeg synes å det var tungt, for vi bar Sofie. Hun har vokst ut av bære selen, så vi tenger nok en bæremeis. Så vis noen har noe å selge så hyl ut.. Elisabeth:)?


5 juledag har vært scrappe dag! Juhuuu! Tror det må bli en liten tradisjon;) Det er jeg, Elisabeth, June og Anne Britt som har vært her. Var veldig vellykka!







Å i morgen skal jeg bytte noen gaver å rydde huset etter jul. Det trengs!

1 kommentar:

  1. hei hei, så mange herlige bilder du har lagt ut.... takk for et begivenhetsrikt år, og takk for sist scrapp, ja, tror det må bli en tradisjon å ha en romjulscrappe-dag jeg....er jo så mye annet tradisjonsrikt med julen, så hvorfor ikke ha en scrappedag også...hihi..klem..

    SvarSlett

Takk for hilsen! Setter stor pris på det!