lørdag 12. desember 2009

Jule forberedelser..

Nå i desember har vi prøvd å få gjort litt små koselige ting sammen. Både med venner og familie.
Det har blitt pynting av pepperkake hus, bake kakemenn og laget dørkranser..
2 gode venner baker kakemenn! Kjempe koselig, selv om det ikke var så lenge de holdt ut.. Så de var ho mor som måtte stå å kjevle til slutt;) Men det er jo slik det skal være! Jeg bakte pepperkake by. Den kommer det bilde av senere, men det var Sofie og tante Monika som pyntet den. Ble kjempe koselig! Må vel kanskje si at det ble fler non stop i munnen enn på huset;) Men så konsentrert og så flikk! Ingen av husene ble kastet i gulvet eller noe;)Dørkrans må man ha! Har vel egentlig blitt litt tradisjon nå, at vi samles her og lager dørkrans, første søndag i desember. Kjempe koslig. Det ble et ganske stort forfall pga sykdom, men vi som var der koste oss masse!
Egentlig skulle vi være ute å leke, binne kranser og grille. Men det var så fælt vær at vi okkuperte grasjen til Arne, å en pølse gryte på ovnen. Tror det var like koselig!
Her koser Sofie seg med pølsa. Genseren har hun vært så heldig å arvet av prinsesse Ingrid i Vennesla. Sofie var så søt i den! Så tuuuusen takk!

1 kommentar:

  1. Marit, du har laga så julestemning i bloggen din! så mye koselig dere har funnet på. Og så er det så innmari koselig å se at den strikkadressen blir bruktt! fikk du ikke med lua? ELLER var det sånn at jeg skulle lete etter den? jeg har nemlig både hals og lue til den. Skak hive meg i kassene og lete etter det i dag. Jeg har kjempelyst å treffe dere før jul. Jeg og Ingrid skal ta oss en tur hvis du får tid til besøk.

    SvarSlett

Takk for hilsen! Setter stor pris på det!