søndag 19. desember 2010

Husfliden...

I november måned hadde jeg kurs for norsk husflidlag i scrapping. Det gikk over 3 kvelder og 3 timer hver kveld. De fikk utlevert et nytt kit hver kveld som jeg hadde kost meg med å sette sammen. Jeg laget en til to sider til hver kveld. Så jeg kunne å bruke bare fra hvert enkelt kit. Det var sannelig en ny måte å scrappe på en helt ny måte, men moro var det!

Første kvelden var det å scrappe med minst mulig utsyr. Malte på bobleplast og trykket på. Stjernene er klippet ut fra mønster ark og så glosset. Noen er limt rett på arket, mens andre er limt med 3d puter. Overskriften er skrift ut med cricuten. Restepapiret laget de kort av:)


 2 gangen var det rosa som sto for tur. Da var det rette linjer og sverting av kanter. Å dette med sammensetting av mønsterark. Jeg hadde jo gjort det ganske greit ved å kjøpe en serie, med mønster på begge sider, så de sto ganske så fritt. Ble å litt prat om "dandering" av blomster og journaling.


 Reste papiret måtte jo å brukes, å det ble da laget kort eller denne siden som jeg hadde laget som forslag. Her sto de helt fritt:) Alle overskriftene er laget med cricuten.


3 gangen var det litt vintage, absolutt den mest utfordrende;) Her skulle kantente rufses med sakse, rives ig svertes. Gammelt bok ark bak de store riftene. Alt på kryss og tvers. De lærte og å lage vinmøllene, noe som slo godt ann. Er om å bruke det man har tilgjengelig!


Det ble ikke mye tid igjen denne kvelden, så hadde laget en enkel ekstra side med mønster ark som bakgrunn. Bare for å vise det og. En enkel og grei side..


Siste gang var det jul. Laget en juleside, men den sparer jeg til etter jul;) Har nemlig ikke noen bilder på den. Kjedelig å vise frem loer uten bilder;)

Ha en flotter 4 søndag i advent alle sammen!
post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for hilsen! Setter stor pris på det!