lørdag 1. januar 2011

Godt nyttår alle sammen!

Da er vi godt inn i det nye året. Her blåser det så fælt at det ikke nytter å være ute. Så vi har stått i vinduet og sett på. Våre søte små sover godt.

2010 har vært et fantastisk år. Det aller største var da lille Åsemor kom til oss 19 januar, snart 1 år.. Tiden flyr. Sofie har dette året funnet ut at hun kan prate som en foss, knurre når noe går imot og bestefars nye bobil er ikke rosa;) Ellers har mye av tiden gått til rally, kjøring for mannen og heia gjeng for resten av gjengen. Blitt mange flotte plasseringer og ferdig som debutant. Så det vil si at i 2011 blir det " skikkelig " rally;)

På scrappefronten har det det skjedd masse. Jeg pleier å reise på 2 scrappevaker i året oppe på Bømlo. Men siden vi var så heldige å få lille Åse i januar, gikk jeg glipp av den i februar, men den i oktober var jeg tilbake igjen. Ellers er det blitt et par treff på hobbyhimmelen i Krsand.
Men de beste treffene er nå de vi har i Mandal sammen med gode venniner. Det blir massa vasing og litt scrapping. Viktig å nyte permisjonen til det fulle;) Siden jeg nå skal være hjemme litt ekstra lenge, s¨å håper jeg på litt flere slike dager;)

Så her kommer mine topp 10 loer. Når jeg satt å så gjennom så er det virkelig de loene med bilde og historie som faller meg rett i hjertet...

Denne bare elsker jeg, så enkel og grei, men ei jente som virkelig koser seg med å tegne. Sofie blir like glad hver gang hun ser den. Kommentaren er som regel: jeg tegne... Stolt som en hane! Blomster svirlen og tittelen er skrift ut på cricuten.


 Dette er en loe jeg hadde på kurset for husfliden. Den er litt meg og litt ikke meg... Her hadde jeg et kitt, derfor begrensa med stæsj, men ikke muligheter;) Laget vindmøller fra mønsterarket og pyntet det sammen med blomstene. Bildene er tatt da Åsemor var nyfødt og Sofie så veldig gjerne ville leke med den nye lillesøstera si. Ikke så lett å forstå....


Sofie og en kompis, han ville så gjrne kysse litt på Sofie, men enn ser jo hvordan det endet;) Godt å se at hun rømmer fra gutta;) En veldig enkel lo, men gjorde seg veldig med cricut hjertene, bling og perler.

 En rally lo, måtte prøve å gjøre den litt røff, noe som jeg ikke er vandt til. Bakgrunnen er bølgepapp og det er punchet i det blå arket.Litt glimmermist, gammle eylets(!), dymo tape og charms. En litt annerledes lo for meg, men er riktig så godt fornøyd.


 Absolutt en favoritt denne. Men tror det har mye med bildet å gjøre. Er et av mine favoritter. Ellers er det mye detaljer på denne, mange ideer... Det er sydd med maskin rundt alle ark og den rullen med tekst er funnet på googel og redigert litt;) Men du å da å den gjorde seg..


Digger fargene på denne. Tenkte kanskje det ble litt mye. Men pyttsann, det må jo til av og til;) Soppen var egentlig kjøpt for å pynte ei ensfarget tshorte, men det kunne ikke strykes på, måtte syes, å det gadd ikke ho mor. Men den passet jo bra inn her;)


Elsker dette bildet av Åse! Hun har bare helt fantastiske øyner! Derfor siden ble så lys med litt innslag av det mørke. Atter en gang har symaskinen gjort en kjempe detalj;)

Åååå... Da jeg oppdaget glimmermisten! Trodde aldri at den var noe for meg. Trenger nemlig litt tilvenningstid;) Egentlig ikke en veldig spesiell lo, men igjen, elsker bildet!


Naaa, første lo av Åse! Synes selv bare at denne er magisk. Men det kan kanskje ha noe av at jeg er så ufattelig glad i denne lille jenta! Ser at loen er litt lys, men er kjempe mange detaljer her.


Åse kan jo ikke bare ha sukkersøte loer i albumet, så da kom denne knæsje her inn. Er jo egentlig et veldig rotet bilde i farger, men fikk da brukt de;) Digger stjernene sammen med blingene rundt.



Som dere ser har jeg sannelig hatt mange forskjellige loer, både i stil, bruk av stæsj og bilde type. Er det jeg elsker ved scrappinga, å kunne gjøre masse forskjellig!
I 2011 skal jeg prøve å bruke cricuten mer, bruke gammelt stæsj og ark. Og få handle inn album så jeg kan få satt de inn litt kronologisk;)

Da ønsker jeg alle sammen et riktig godt nyttår!post signature

11 kommentarer:

  1. for en lekker bukett LO'er du har fisket frem her......og så mange "kjente" fra koselige stunder vi har hatt..... kjenner at vi må få til et treff en hel lørdag igjen nå snart.... jupp, det kjenner jeg.... :o)
    stor klem

    SvarSlett
  2. Super super smukke LO'er du har lavet... en flot scrappestil du har

    Godt nytår

    SvarSlett
  3. tusen takk for koselig komentar i bloggen min:)
    utrolig masse flotte LOer i 10 på topp lista di!! masse inspirasjon:)

    SvarSlett
  4. Flotte LOer du har laget. Herlig "TItt tei LOen din"

    SvarSlett
  5. Så nydelige Loer du har kommet med her :) Syns den velkommen til verden var herlig :) Godt nytt år :)

    SvarSlett
  6. Å, så nydelige LO'er! Likte spesielt godt den med tegningen på øverst, den var så herlig!

    SvarSlett
  7. Her var det mye fint :) Lo`en som heter "LYkke" og "Tunge tak" var absolutt nydelige :)

    SvarSlett
  8. Dette var virkelig en fantastisk liste! Liker stilen din!

    SvarSlett
  9. Utrolig mange lekre LOer du har laget! Og jeg gleder meg til å se hva du tryller frem i 2011!

    SvarSlett
  10. Takk for kjempe mange hyggelige kommentarer!
    Det varmer!

    SvarSlett
  11. Hvor får du tak i alle de Bokstavene du bruker. er de skrift for hånd, eller der det klister merker? :)

    SvarSlett

Takk for hilsen! Setter stor pris på det!